Ekonomi

META, GOOGL Hisselerine Karşı: Wells Fargo Daha İyi Yatırım Seçeneğini Öneriyor

Wells Fargo analistleri Pazartesi günü müşterilerine yaptıkları bir bildiride dijital reklamcılık sektörünü değerlendirerek Meta Platforms (NASDAQ:META) ile Alphabet (NASDAQ:GOOGL) tarafından işletilen Google’ın hisseleri arasındaki seçime ilişkin bakış açılarını paylaştı.

Şirket, dijital reklamcılık pazar payının dağılımında bir değişim gözlemledi; Meta daha önce kaybettiği payı geri kazanırken, Google’ın arama motoru perakende reklamcılıktaki payını rakiplerine bırakıyor.

Wells Fargo analistleri, “Meta’nın 2024 yılına kadar pazar payını yeniden kazanarak 2019 yılındaki %28,1’lik seviyesine geri döneceğini, Google’ın arama motorunun ise 2019’dan bu yana pazar payında yaklaşık 600 baz puanlık bir düşüş yaşayacağını öngörüyoruz” dedi. “Meta’nın 2023’ün ikinci yarısı ve 2024’ün ilk yarısındaki büyümesi istisnai görünse de, Meta’nın e-ticaret reklam pazarının daha fazlasını ele geçirmenin yanı sıra 2021 ve 2022’de kaybettiği payı geri aldığına inanıyoruz.

“Buna karşılık, Google’ın arama motoru 2019’dan bu yana pazar payının yaklaşık yüzde 4’ünü kaybetti ve e-ticaret reklam gelirlerini perakende reklam platformlarına ve Meta’ya vermeye devam ediyor.”

Ayrıca, Meta’nın bir sosyal ağ platformundan içerik öneren ve alışveriş özelliklerini içeren bir sisteme evrilmesini, kullanıcı etkileşim süresindeki sürekli artışa katkıda bulunan önemli bir faktör olarak tanımlıyorlar.

Buna karşılık finans kuruluşu, perakende reklamcılığın satış noktasına yakınlığı ve önceki satın almalara ilişkin kapsamlı verilerle desteklenen gelişmiş tüketici hedefleme becerisinin, Google’ın arama motorundan pazar payı almasını sağladığını iddia ediyor.

Şirket, “Perakende reklamcılık, 2019’dan 2023’e kadar pazar payını 400 baz puandan fazla artırdı ve şu anda dijital reklamcılık pazarının yaklaşık %9’unu temsil ederek son yıllarda en hızlı genişleyen dijital reklamcılık segmentlerinden biri olarak konumlanıyor” yorumunda bulundu.

Wells Fargo ayrıca, kategorilerin standartlaşmasının ve e-ticaret reklamcılığı sektöründeki değişen payların Meta için Google’a kıyasla avantajlı olduğu görüşünde.

Finans kuruluşu, “E-ticaret Brüt Mal Değerindeki büyümenin 2024 ve sonraki yıllarda seyahat rezervasyonlarındaki büyümeyi geçeceğini tahmin ediyoruz, bu da mal ve hizmetlerdeki eğilimlerin dengelenmesini yansıtıyor” dedi. “Meta aynı zamanda e-ticaret reklamcılığı sektöründeki payını da artırarak 2023’te %30’a ulaşırken (2019’a kıyasla 5 puanlık bir artış), Google’ın payı 6 puan azaldı.”

Bu nedenle Wells Fargo, Facebook’un arkasındaki şirketin yılın başından bu yana önemli bir performans göstermesine rağmen (%38’lik bir artış) Meta Platformlarını Google’a tercih etmeye devam ediyor.

Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş, çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

kovancilarhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Şifa Escort
Dereseki Escort
Hüseyinli Escort
Bahçelievler Escort
Ortabayır Escort
Kirazlı Escort
Mahmutşevketpaşa Escort
Telsizler Escort
Mehmet Akif Ersoy Escort
Kazım Karabekir Escort
Güzeltepe Escort
Reşadiye Escort
Marmara Escort
Acıbadem Escort
Esenevler Escort
Cumhuriyet Escort
İncirtepe Escort
Yazlık Escort
Dumlupınar Escort
Fulya Escort
Gültepe Escort
Vişnezade Escort
Sultançiftliği Escort
Demirciköy Escort
Maltepe Escort
Denizköşkler Escort
Veliefendi Escort
Adnan Kahveci Escort
Dağyenice Escort
Gökalp Escort
Tepeüstü Escort
Yıldıztabya Escort
Türkoba Escort
Bolluca Escort
Sultançiftliği Escort
Yeşilkent Escort
Sultanbeyli Escort
Çatalca Escort
Aşıkveysel Escort
Mimar Sinan Escort
Kavaklı Escort
Göllü Escort
Kumburgaz Escort
Mithatpaşa Escort